Homsed maitsed
Toidu valmistamine juhindub trendidest nagu moodki. Oleme pidevalt uue jahil. Uued toorained, uued viisid toidu valmistamiseks ja laua katmiseks.
Meile AEGs on trendide otsimine loomulik. Mis oleks, kui leiaksime järgmise hiti enne, kui see saab suureks ning aitaksime inimestel sellest aimu saada juba varem?
Homsed maitsed
Trendid
Söö purpurset
Rääkides köögiviljadest on lilla aasta 2018 uus roheline. Näeme just seda karva peete, maguskartulit ja kibuvitsaõisi - kõik antotsüaaniderohked, mis on looduslik antioksüdant. Need toiduained ei ole mitte ainult kasulikud, vaid ka maitserohked.
Paisutatud
Mida paisutatakse aastal 2018? Kinoad, amaranti ja sorgot. Selliseid teri hakkame kuumutama pannidel. Sajandeid on erinevaid teri paisutatud lihtsate meetoditega, näiteks paismaisi valmistamiseks.
Umami
Umami on tuntud Jaapanis ja ka meil, aga 2018. aastal saab ee kuulsaks ka mujal. Maitsev ja lihtne, on see üks viiest maitsest, mida inimkeel tunneb. Umami esineb loomulikul kujul paljudes toiduainetes, näiteks tomatites, misos, lihas ja seentes.
Iidsed teraviljad
Iidsed teraviljad ei ole küll midagi uut, aga siiski on need selle aasta trendide hulgas. Vastupidiselt moodsamatele maisile ja riisile on need sajandite vältel suuresti muutumata ning sisaldavad rukist, speltat, kinoad, otra, musta riisi, ja tatart.
Sous vide
Sous vide on trendikas aastal 2018. Mis see on? Lühivastus kõlab: see on toduvalmistamismeetod, mille puhul toit pakendatakse vaakumisse ming küpsetatakse aurus täiusliku temperatuurini. See on tehnoloogia, mida kasutavad paljud tipprestoranid, saavutades sedasi toidu parima tekstuuri ning vältides üle küpsetamist.
Jäätmevaba toiduvalmistus
Jäätmeteema on muutumas üha tähtsamaks, seda ka toiduvalmistamises ja mitte ainult 2018. aastal, vaid ka pikemas perspektiivis. Ninast sabani ja varrest juureni, kuidas saaksime võimalikult suure osa toorainest ära kasutada? Kasutades moodsaid tehnoloogiaid ja veidi loomingulisust saate luua imelisi maitseelamusi ka muidu raisku minevast tooraine osast.
Lihata liha
Kas taimepõhised valgud on üle võtmas? Tutvudes sotsiaalmeedia ja uuringutega, siis nii see on. Üha enam inimesi otsivad tervislikke aseaineid lihale, ohverdamata seejuures elamusi maitsetes või tekstuurides.
Muid huvitavaid trende
Silmapiiril on muidki maitsvaid trende. Must on alati stiilne, aastal 2018 ka kokanduses. Musta värvi toidud on hinnas. Klassikalised tehnikad nagu kääritamine ja liha küpsetamine omas rasvas tulevad tugevalt taas areenile samal ajal, kui Instagram on üle ujutatud munapilvekeste fotodest.
Projektist
Oleme kokku pannud grupi eksperte, et ennustada 2018. aasta toidutrende. Meie asjatundjate meeskond - andmeteadlasest ja trendiotsijatest ajakirjaniku ja peakokkadeni - on uurinud internetti ja katsetanud kõiki kohe trendikaiks saavaid toite meie köögis. Tulemuseks on 15 isuäratavat trendi aastal 2018, varieerudes uute tehnikate abil toidu valmistamisest trendikate värvide, maitsete ja roogadeni.
Kes oleks osanud arvata, et lilla on sel aastal trendikaim värv meie taldrikutel? Või et paisutatud toit jõuab nii paljudesse köökidesse?15 trendist oleme valinud 7, mille valmistamist soovime teile õpetada ning seda uutel põnevatel viisidel.
AEGga olete homsete maitsete meister juba täna.
Trendide valik
Kasutasime Google Trends and Social Searcherit saamaks põhjalikke andmeid inimeste käitumise ja toidutrendide võimalike ilmumiste kohta.
Google Trends
Kasutasime otsingusõnade suhtelist populaarsust, identifitseerisimaks konkreetsete trendide potentsiaali. Analüüsides osa 3 miljardist igapäevasest Google'i otsingust, erilise tähelepanuga viimase 12 kuu tulemustel, valiti 15 trendi esindamaks homseid maitseid.
Social Searcher
Social Searcheri “Social Buzz”-töövahend andis kindlustunde trendi jõulisusest, varustades meid infoga sotsiaalmeedia kasutusest. See kasutab Twitteri, Facebooki, Google+, YouTube'i, Instagrami, Tumblri, Vimeo, VKontakte jt andmeid kindlate märksõnade kasutusest.
Ekspertide paneel
Lisaks põhjalikule andmeanalüüsile on ka meie eksperdid andnud suure panuse homsete maitsete uurimisel ja kindlakstegemisel. Erinevad asjatundjad - varieerudes andmeanalüütikutest ja trendiotsijaist ajakirjanike ja meisterkokkadeni - valisid maitsed baseerudes mitmetele kriteeriumidele, näiteks populaarsus otsingutel ja märksõnade rohkus sotsiaalmeedias.
AJAKIRJANIK
Marti Buckley Kilpatrick
Buckley on pärit USAst, aga elab Hispaanias. Ta on ajakirjanik ja blogi Travel, Cook, Eat asutaja. Ta on kirjutanud rahvusvahelistele ajalehtedele ja -kirjadele, näiteks The New York Times, National Geographic, ja Elle.
ANDMEANALÜÜTIK
Lillian Piersson
Juhtiv ekspert/teadlane andmete analüüsi valdkonnas. Lillian varustab professionaale ja tudengeid oskustega andmete valdkonnas, mis on vajalikud konkurentsivõime tagamiseks tänapäeva infoühiskonnas.
MEISTERKOKK
Heiko Antoniewicz
Heiko on Saksa meisterkokk, kes on spetsialiseerunud põnevatele uutele toiduvalmistustehnoloogiatele, nagu molekulaargastronoomia ja sous-vide. Peaaegu kuninglik kokk, on ta valmistand hõrgutisi Norra kroonprints Haraldile, kuninganna Elisabeth II ja Angela Merkelile.
FOODIE
Nina Olsson
Loominguline ema Hollandist, kelle tuhanded jälgijad vaatavad tema toimetusi digitaalses köögis igal nädalal. Ta eelistab taimetoidu- ja veganretsepte, aga pakub inspiratsiooni ka lihasööjatele.
TRENDIEKSPERT (AEG)
Sofia Andreasson
Sofia on trendiuuringute ekspert Electroluxis. Ta on osaline disainirühmade projektides, juhtiv trendiuuringute ekspert ning tõlgib ja vahendab trende erinevates faasides disainiprotsessis.